När jag skulle lyssna lite musik idag så upptäckte jag det lät som en väldigt surrandeljud från högtalare!! Oavsett källan lät det så. Och även om den ena förstärkaren var avstängd. (Jag kör bi-ampad.) Även subwoofern hade den där enerverande störande ljud.
Jag har länge sen haft hela systemet igång dygnet runt, men aldrig upplevt detta fenomen.
Finns det någon elexpert här som kan gissa (veta) vad det är som orsakar detta? Jag vore oerhört lycklig om jag kunde få bukt med problemet.
/Jukka
P.S. Tillproblemet hör också att även en lampa i lyssningsrummet blinkar lite då och då till, och det har banne mig inte heller hänt förut!!!
Koppla loss apparat för apparat ifrån signalkällorna räknat. Stäng av slutstegen då du kopplar ur. Koppla loss centralantenn och TV ifrån DVD och förstärkare.
Om du har en förlängningsdosa med flera uttag och kopplat in dator och hifikomponenter på samma dosa så kan nätagget i datorn störa dina hifikomponter, har haft samma problem med mitt subwoofersteg.
Prova att koppla dina hifiprodukter på ett eget uttag om du har en förlängningsdosa (fördelardosa?), om inte, har du inte kopplat in strömkablarna i samma förlängningsdosa? Glöm mitt inlägg... :)