Rotel RB1090 tillsammans med något lämpligt försteg kanske vore något för dig? Ordentligt med kraft och kontroll. Färgar ljudet väldigt, väldigt lite, ohörbart i de flesta "normala" anläggningar. Väl värt att kolla upp tycker jag. Bryston beggat kanske?
Ett dynamic Precision Ca 1 försteg borde gå att få för under 10000 beggat, finns med separat nätdel och balanserat om man vill ha det. Dynamic Pa 250 H eller Pa 4000 H borde gå att få under 20000 kr. Detta tycker jag vore ett svårslaget alternativ. Med Dynamic behöver du aldrig oroa dej för att det ej skall orka med, det driver allt!
Varför inte denna "lilla" delikatessen AVI S21 MI LABORATORY SERIES ny för 24.000?
Jag provlyssnade på den hos lilla Lyssna i Ystad för ett tag sedan och den lät fantastiskt med alla de högtalare vi testade där. Kanske inte lika "krallig som andra förslag här, och jag vet inte hur pass tungdrivna dina högtalare är och så - men under någorlunda "normala" omständigheter bör dess kraft räcka långt. Som en parentes har den ju blivit hyllad av engelska hifipressen också