Jag behöver hjälp med att hitta ett annat mellanregister och samtidigt bygga om filtrena. Orginal mellanregister bara går sönder och sedan tål ju inte komponenterna någon effekt. Så nu är jag trött på att reparera är det någon som vet vad hjälp finns att få. Nämn bara inte septons egna verkstad,den ge jag inte ett korvöre för. Efter första reprationen hade man råkat lödda ihop plus och minus som sedan slutade i en fin liten men ack så dyr brand i steget. maila eller skriv i tråden
Hej bmwpower! Pröva att lägg ut denna fråga på DIY avdelningen så får du säkert råd angående detta. Det enda jag kan bidra med är att säga att det stämmer som du säger, en kompis hade samma problem som du med sina kappa.
Mvh Per
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Det är inte så att din förstärkare klipper så att mellanregistret går sönder då? Jag vet ju inte hur det är med Kappa 90 men Kappa 9 var ju totalt felkonstruerad med en impedans på 0.9 ohm vid vissa ställen. Kanske det som ställer till det?