Mina meridianblock har både en balanserad och en obalanserad ingång och min fråga är om jag kan använda koppla in kablage på båda ingångarna samtidigt eller om jag bara kan koppla in och använda en i taget.
Jag tänkte köra min cd balanserat direkt mot monoblocken och försteget obalanserat där jag kopplat in dvdn, tvn och datorn. Självfallet kommer inte cdn och försteget skicka information samtidigt (vad händer om det skulle bli så?).
Är detta möjligt eller är det bara en vision från min sida?
Jag ser inga hinder för att det skulle funka, själv körde jag med både balanserade ingångarna samt RCA-ingångarna (och bytte mellan dessa) när jag testade kablage på min Primare DVD30.
Ja mellan cd och försteg borde det inte vara några problem men gäller samma sak mellan för- och slutsteg? Det kanske det gör. Jag får väl testa och hoppas på att det inte poofar .
Jag har Krell-slutsteg med samma möjlgheter.Jag testade att göra en egen V- eller Y-kabel. Detta fungerade inte. Jag tror att den inaktiva kabeldelen helt plötsligt agerade som en jättestor induktans eller kapacitans. Detta kan bli fallet även för dig om ena "fasen" av den balanserade kopplingen är direkt sammankopplad med RCA-ingången. Jag hoppas att min förklaring är begriplig.
...det är bara jag som vet atombombsrecepten...och varför knarkare ler...
Attans också, det gick inte. Nåväl, då får jag väl krypa in och koppla om varje gång jag ska byta mellan cdspelaren och någon apparat som är ansluten till försteget.
Jo jag förstår vad du menar Pinhead, tack förresten.
I manuallen till mitt Classe slutsteg står det att man inte ska köra båda samtidigt, om jag inte minns fel. Edit: Har kollat manuallen nu och det står; Either one may be used SEPERATELY BUT NOT SIMULTANIOUS.