HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 komplettera med sub till t&p bygge?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lundahl
Member

98 Posts

Posted - 2004/08/30 :  22:10:57  Show Profile Send Lundahl a Private Message
har beställt ett par thiel och partner c82 som snart bör landa hemma hos mig. Har tänkt köra dessa med ett par begagnade t&p c11 diskanter jag köpt här på forumet. För att som vanligt ligga steget före i min byggiver och stressa upp mig lite extrA mycket har jag börjat fundera på hur man bäst kompletterar dessa potenta element med en lika potent sub-bas. Vilka baselement kan matcha t&p? Vilka är lämpiga som sub? Det ska vara aktiv drivning, vilket förstärkeri kan man lämpligtvis använda sig av? Är tveksam om Zachry och annat som Hi-fi kit tillhandahåller i form av subbasförstärkare håller måttet på ett high-end bygge. Aktivt delningsfilter vill jag ha inbyggt i sub-steget, helst ett brant och justerabart sådant. vidare vill jag kunna vräka på med alldeles för mycket bas någon gång emellanåt, t ex då enterna samtalar med meery och pippin, så en något överdimensionerad konstruktion i förhållande till de ovan nämnda elementen skadar inte. tacksam för era synpunkter!

Johnny_Fiasco
Member

284 Posts

Posted - 2004/08/30 :  23:27:47  Show Profile Send Johnny_Fiasco a Private Message
Jag skulle ha gått på Beymas 15K200-basar. Inga subbas-element, men med rätt placering kan det nog funka bra. Känsligheten är mycket hög. Fs på 27Hz. Bättre med löst delningsfilter än inbyggt i subarna. Det blir mycket enklare att sköta högpassdelningen + att man slpiier tjafsa med nätström fram till subarna. En kabel (högtalarkabel) räcker. Likadant med slutsteg. Bättre med löst, efterom det blir enklare att byta om man skulle få lust med det.
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/08/31 :  08:14:25  Show Profile Send Haakan a Private Message
varför inte t&ps egna c220? lite dyr men ska de va så ska det va

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Heffo
Starting Member

41 Posts

Posted - 2004/08/31 :  09:02:15  Show Profile Send Heffo a Private Message
SEAS W26 borde matcha T&P både
vad gäller prestada och utseende.
Men det går nog åt två stycken SEAS
W26 per kanal för att få det att funka
som subbas.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000