Hejsan. Jag har lite problem med "skitig" el hemma. Det är som så att det knäpper ungefär som ett statiskt sprak lite då och då. Jag har kommit fram till attt det är CD-spelaren som ljudet kommer ifrån då jag inte hört nått oljud vid lyssning via surround recievern. Jag hade CDn inlämnad och där körde de den i drygt en vecka utan att höra nått konstigt. Det är troligt att störningen kommer från pannan eller kylen eller nått liknande. Hur skall jag få bort störningen? Jag provade att släpa hem en skyddstrafo från jobbet men jag märkte ingen skilnad förutom att trafon brummade så in i... Dessvärre är inte vägguttagen jordade. Undrar vad det kan kostade att fixa det? Jag har dock provat att dra en lång sladd från tvättstugan för att få prylarna jordade men det har inte hjälpt. Vad finns det för bra filter och dyl. som kan tänkas va bra? Fast för att ett filter skall funka måste det väl va jordat?
Kyl och panna kan vara riktiga marodörer när det gäller störningar. Är det ett mer kontinuerligt sprakande (under några sekunder) så kan det vara pannan (oljeldad?) när den går igång. Om det är så så är de störningarna luftburna och tas inte bort med nätfilter eller jordning. Om det är mycket störande så kan jag bara rekommendera att du stänger av pannan när du lyssnar seriöst.
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion