HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Proac
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lusse
Member

317 Posts

Posted - 2002/09/30 :  18:04:56  Show Profile Send lusse a Private Message
Jag väntar just nu på mina element och delningsfilter till Proac-klonen. Men jag har av någon anledning blivit jäkligt sugen på att göra en stativare istället! Kanske främst för att jag tycker stativare är snyggare och eftersom de tar upp mindre plats.
Har bland annat spanat in väldigt snygga saker här:
http://home.attbi.com/~ellisaudio/index.htm

Min fråga är nu om man skulle kunna sätta in samma element och delningsfilter i en mindre låda? Någon som provat och har erfarenheter av detta? Alla erfarenheter och åsikter mottages tacksamt!

Direktupphettade rör till singel-end-högtalare ger fantastisk musikupplevelse.

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/09/30 :  18:25:52  Show Profile Send celef a Private Message
Visst kan du använda ovanstående element i mindre lådor, 7 liter sluten skulle iaf jag kunna tänka mig! Däremot tror jag nog att filtret mer eller mindre måste modifieras detta pga den nya mindre baffeln.

sound pollution
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2002/09/30 :  20:00:14  Show Profile Send Nagref a Private Message
Man kan nog sätta samma element i en mindre låda men då måste nog filtret modifieras lite (som Celef säger) och lådan blir av nödvändighet sluten så en sub blir nog inte så dumt till det hela.

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000