Jag väntar just nu på mina element och delningsfilter till Proac-klonen. Men jag har av någon anledning blivit jäkligt sugen på att göra en stativare istället! Kanske främst för att jag tycker stativare är snyggare och eftersom de tar upp mindre plats. Har bland annat spanat in väldigt snygga saker här: http://home.attbi.com/~ellisaudio/index.htm
Min fråga är nu om man skulle kunna sätta in samma element och delningsfilter i en mindre låda? Någon som provat och har erfarenheter av detta? Alla erfarenheter och åsikter mottages tacksamt!
Direktupphettade rör till singel-end-högtalare ger fantastisk musikupplevelse.
Visst kan du använda ovanstående element i mindre lådor, 7 liter sluten skulle iaf jag kunna tänka mig! Däremot tror jag nog att filtret mer eller mindre måste modifieras detta pga den nya mindre baffeln.
Man kan nog sätta samma element i en mindre låda men då måste nog filtret modifieras lite (som Celef säger) och lådan blir av nödvändighet sluten så en sub blir nog inte så dumt till det hela.
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion