Kommer att ha Primares nya I21 som förstärkare, och till att börja med Nad C542 som cd. Kommer dock köpa en bättre cd längre fram. Lyssnar mycket på rockmusik. Stativare eller golvare spelar mindre roll. Några tips nu efter Arkenmässan??
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Själv blev jag imponerad av Dynaudios uppdaterade Audience 72ór som heter SE som tillägg. Dessa kostar 19 000:- och kommer att skaka om rejält i rockbenen. På mässan spelades dessa extremt långt ut från basstödjande bakvägg men i ett vanligt rum så kommer verkligen högtalren till sin rätt. På mässan lät de lite tunna vilket de inte är.
Ucher imponerade men jag tror inte de hänger med i mellanregister och diskantområdet men vilken bas de hade. Riktigt imponerande.
Även Audio Physic imponerade men vet inte hur de billigare modellerna låter då de på mässan knäcker din budget rejält.
Jag imponerades också av Dynaudio 72 SE. Jag blev grymt förvånad över basförmågan trots att de stod så långt ut. Det jag gillade mest, och som gör att jag själv har Dynaudio hemma, är deras förmåga att släppa ljudet från högtalarna och måla upp en ljudbild man nästan kan kliva in i.
matte76; många missade tyvärr mitt nya högtalarmärke som hade arken-premiär: Phonar från Tarp, ca 3 mil från Flensburg i Nordtyskland. Du har en kanonhögtalare som heter Phonar PII för ca 17.000:- den enda högtalaren som fått 5 sjärnor av Tyska STEREO. Verkningsgrad 92 dB 1W/1m http://www.phonar.de
//Wolfgang
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
Ett par begagnade Revel M20 om du kan hitta det. Inte det lättaste men en mkt bra högtalare om man gillar ett ärligt ljud. dock är det viktigt att man har "rätt" stativ till dom, annars kan basen bli bumlig/överdriven och detaljnivån lidande.
Usher M-700 II för 15000 kr. Finns hos Hifistället i Gbg. Jag har sådana och är nöjd med dem. Tog lång tid att spela in dock, tog bortåt 6 månader innan det lät bra.