Jag funderar på att skaffa en subwoofer som komplement till mina JM LAB ELECTRA 936. JM LAB´s egen (SW900) har bara lågnivåingång och jag har ingen sådan utgång på min NAD s 300.Det verkar lite B att sätta en omvandlare emellan. Audio Pro Sub Focus verkar vara vettig. Är den tillräckligt bra ihop med 936? Finns det någon som har någon erfarenhet om detta? Tacksam för svar.
Köpte en i alla fall. Dom funkar kanonbra ihop. Tyvärr var det något fel på suben (kraftigt nätbrum). Fick skicka tillbaka den till Audio-Pro för felsökning. Låter lite tamt utan den nu. Vad snabbt man blir van vid något bättre!
Om du har anläggningen kopplad till TVn kan brummet förmodligen botas med en galvanisk avskiljare till antennkabeln. Problemet är i så fall att du har fått två olika jordslingor.
Har samma problem med min Audio pro ace bass 2. Det hjälpte inte med trafo på antennkabeln i mitt fall. Jag fick rådet att jorda av subben. Problemet är att subben är skyddsjordad samtidigt som flera andra enheter i systemet också är skyddsjordade.
Har dock inte hunnit prova rådet med att jorda av subben. Återkommer i den frågan.
Antingen så ska allt i rummet vara skyddsjordat eller dubbelisolerat (inga delar på apparaten som kan bli strömförande, vanligtvis hushållsapparater och dyl) eller så ska inget i rummet vara skyddsjordat. En blandning av skyddsjordat och ojordat är en säkerhetsrisk om du kan nå dessa samtidigt.