japp, hört singeln (tror jag) på radio, låter lite mer mainstream.....det "exprementiella" lyste med sin frånvaro....lät ganska ointressant..men som sagt det är bara singeln.
Hade aldrig hört talas om Stina förut men efter att ha läst era kommentarer så provlyssnade jag senaste plattan och konstaterade att den var given. Kort efter att jag förbeställt den så sprang jag på "This Is" för en spottstyver. Jag har med andra ord båda två nu och måste tacka er för att ha "tipsat" om denn artist. Båda skivorna har snurrat flitigt i cd'n.
Jag kan nog hålla med om att senaste plattan är mindre experimentiell än "This Is". Ibland känns den nästan lite minimalistisk. Detta tycker jag dock är positivt eftersom hon åstadkommit en mycket speciell skiva med små medel, något jag alltid blir imponerad av. Varm och akustisk stämmer ganska bra in, de elektroniska inslagen är mer sällsynta. Jag skulle absolut inte kalla denna skiva mainstream, då har man nog lyckats avskärma sig rätt duktigt från det elände som vanligtvis prånglas ut i skivbutiker och media...
Stina Nodenstam är en trevlig tös med lite skivor bakom sig. Unkan, gillar du henne tycker jag du skall kolla upp framförallt följande skivor (i denna ordning):