Har eviga uppgraderingstankar beträffande förstärkeri. Lyssnar och läser och söker efter relevant information och konstaterar att jag är ute efter en AVR förstärkare (ej receiver), som är utmärkt på musikåtergivning. Klangen ska vara varm och detaljerad med mycket luft mellan instrumenten (transperant kallas det eller ???). Min Budget är max 15 - 20 tkr. Tror att lösningen (frälsningen ???) kan komma från Primare, Copland, Unicom, Classé... Undrar om jag kan få konkreta förslag baserade på era erfarenheter.
Menar du att du bara vill ha ett femkanaligt slutsteg, eller vill du ha en AVR (Audio Video Receiver) utan radio?
Men med OT menar jag egentligen att jag inte har någon egen erfarenhet av den produkt jag skulle sätta upp på listan om jag var på jakt efter förstärkeri i din prisklass. Pioneer AX5(i?) Testades med gott resultat i "hemmabio" och har rumskorrektion.
I direct läge (inget joxande med signalen altså) kunde den visst låta lite "trist" dock.
Fråga i flerkanals forumet så får du nog mer hjälp. Som svar på din fråga så har en tjejkompis en AVR300 från ARCAM som låter riktigt fint ihop med Dynaudio högtalare. Den presterar utmärkt i DIRECT läge för 2 kanal också när andan faller på. Priset är 18200kr.
Den har vunnit många utmärkelser och tester om detta är viktigt för dig också..