Hej! Jag ska byta förstärkare - vilket innebär att dubbla högtalarkontakter nu bara blir enkla. Eftersom jag kör bi-wirat och gillar det, undrar jag om någon på forumet har en smidig lösning när det gäller högtalarkontakter. Vill helst köra med bananer istället för skalad kabel som nu - men tycker att alla jag tittat på verkar för smala för mina kablar. Har något ett bra tips? undrar Gabe
En budgetlösning kan vara att köpa vanliga kabelskor, typ gaffelmodellen... Du kan finna dem i biltilbehörsbutiker osv... Kan många gånger vara bättre än de där stenhårda "hifi" modellerna som finns att köpa för hundralappar... "Vanliga" kabelskor brukar bestå utav tennpläterad koppar (den "mjuka" modellen), å de finns i många olika storlekar. Det kostar inte mycket, så det är bara till o göra ett lyssningstest! Hör du ingen skillnad mellan renskalad kabel o kabelskon så
Annars så är det väll WBT som gäller. Absolut om du ska använda bananer! Andra modeller tycker jag har låtit usch
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -
Har en kabel som är från single- (förstärkaränden) till bi-wire (högtalaränden) med bananer (12st alltså). Funkar bra. Är till salu, men du ville alltså behålla din kabel om jag fattade rätt?