Nä, behåll högtalarna och satsa en svår tid på att lära din som att ungås med stereon. Det kommer du ju behöva göra i alla fall, eller hur? När jag hade barn i den åldern så hade jag stativare som jag fick sätta fast lite hårdare samt vara som en hök på sonen så att han lärde sig att där är det inte bra att ställa sig.
Micke
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Micke_Y: Jag förstår det som om Monster redan sålt högtalarna? Annars håller jag med dig om att man inte behöver springa och sälja grejer p.g.a att barnen börjar röra på sig - jag har det likadant hemma.
Monster: Är det Amphion Xenon du funderar på (ca 36000:-) eller är det den nya toppmodellen Krypton (115kkr)? Av Krypton har jag bara korta mässerfarenheter från små lyssningsrum så jag kan inte ge några rättvisande lyssningsintryck där.... Vad jag kommer ihåg så var det en kille på forumet (som bodde i Strängnästrakten?) som lånade hem ett par och borde ha en del erfarenhet.
Vad gäller Amphion Xenon så kommer jag snart att uppdatera min tråd i "medlemmarnas system" då jag inhandlat just denna högtalare och nu levt med den ett tag. Jag kan redan nu avslöja att det är en mycket trevlig inneboende...
Om jag hade plats och stod ut med utseendet på paneler skulle jag aldrig skiljas från dem och hade jag sålt ett par skulle jag leta reda på ett par andra.