Undrar om inte jag har lånat hem en sån där och provlyssnat för ett par år sedan. Modellen jag hade hemma hade kromad front.
Lyssningsintryck antar jag att du vill ha. Det jag minns är att den spelade med mycket mera kraft än min dåvarande Nad 304 (vilket iofs var väntat). Men vid tidpunkten så tyckte jag att ljudet blev lite hårt så jag valde då en Rega försteg och slutsteg istället. Nu har jag å andra sidan bytt ut Rega förstärkarna mot en Lindemann integrerad som har (jämfört med Regan) ett hårdare ljud.
Jag minns inte att jag tyckte att den var dålig. Helt klart värd en provlyssning!
Har ej hört någon integrerad Perreaux, men jag har haft hemma förstegen SM1 och SM6P och äger också SM6P. Kan väl säga att Perreaux är underskattat, troligen pga. dess avsaknad av svensk importör.
Nu har jag en perreaux E160i hemmma. Detta är den första "rena två kanalaren" jag har haft. Har tidigare kört genom en surround förstärkare, och.. ja natt och dag skillnader. Kanske man slutar leta här och behåller denna.