Min svärmor ringde häromdagen...hon behövde hjälp...hennes från Haléns nyinköpta daewoo anläggning för 1900pix gick inte att få igång alls. När jag frågade om det kloka i att köpa stereo på postorder svarade hon:" Den måste ju vara bra, den är ju på 350 watt!!"[? När jag ifrågasatte detta sa hon.."fast det står oxå 50 watt på ett annat ställe". Stereon verkade inte få liv i..trots 350W..ngn som varit med om liknande
med det priset behöver du inte sälja dina audion....dessutm får du en dubbelbandare på köpet å kan göra egna jättehögvalitétsband till tjejen eller nåt, t.ex om hon fyller år å sparar på så sätt in på presenter....
drgreen, vet svärmor om att du är hifi intresserad? Om du har (o)tur kanske hon köper en anläggning till dig i julklapp som du måste spela på så fort hon kommer på besök.
drgreen, vet svärmor om att du är hifi intresserad? Om du har (o)tur kanske hon köper en anläggning till dig i julklapp som du måste spela på så fort hon kommer på besök.
jo hon har nog fattat det...står ju 3 par högtalare i vardagsrummet nu inför flytten.... Som tur var brukar jag klara mej från presenter från henne...
När man läser sådant här skulle man nästan kunna misstänka att bygg- och ljudkvaliten hos en musikanläggning inte står i direkt proportion till skrytet i "databladet". Men det är förstås en tokig misstanke. 350 W är det ultimata beviset på en produkt av yppersta slag. Inte skall man bli misstänksam pga priset, märket eller försäljningskanalen. Själv har jag köpt en 500 W halogenanläggning från Clas Ohlson. Den lyser starkare än någon av de anläggningar jag haft tidigare. Ljudet är mest ett svagt surr, men det är ett surr som är kapabelt till 500 W. Tungt. / K
Den maximala teoretiska uteffekten om jag inte minns fel kan beräknas med (ExE)/8R Sålunda kan man anta att maximal teoretisk matningsspänning är ca: 53 Volt och de antar att man kan driva den i så pass låg impedans (som också är uteslutande resistiv) som 1 Ohm. Seriöst mått.