Jag tänkte jag skulle bygga mig en 4-kanals förstärkare till data-apparaten med 4st LM3875 på ett gemensamt kretskort. Jag har en avlång kylfläns som säkert duger fint, så jag tänke montera alla 3875or på en rad.
Hej, Till att börja med är det väldigt lätt att få brum/fräs/brus i en flerkanalig förstärkare som delar samma jord och som är kopplad vi flera jordleningar till flera källor. Mycket lätt att du skapar common-mode strömmar i stora slingor som plockar upp brumm och annat skoj. Det kommer gå stora rippelströmmar i din långa jordledare och det är svårt att förutse vilka vägar dessa strömmar tar. Det är viktigt att försöka separera högströmsjord med lågströmsjord, det är lättare att få strömmarna att går rätt väg då. Din rca-jord går direkt in på denna jodledare vilket inte är bra. Koppla samman alla låspänningsjorder så bra det går först och gå sedan till högströmsjorden. Dock finns det fortfarande risk för loopar i samband med att du kopplar in dina 4 källor.
Ska jag fortfarande hålla isär högströmsjord & låspänningsjord, och ge de två motstånden(plus zobelfilter(som inte är med där i bild)) per kanal en egen väg till stjärnjorden?
Ska jag låta högtalarutgångens jord gå från stjärnjorden eller närmast vardera slutsteg?
Hur går det för plus och minusmatning, är det okej att ha det sådär, inte lika viktigt med en centralpunkt som med jorden? Jag gjorde på två sätt för minusmatningen, den "andra" och de "två sista", fungerar båda sätten bra?