Hej! Jag har tittat lite på Wibe Eaters mössen är det någon som testat. Är de bra? De finns visst i tre olika storlekar, men hur stora och hur tunga är de? Har inte lyckats få fram några uppgifter på detta. Vibrationer skall alltså tas bort, okej basvibrationer på högtalaren men om man sätter dem på tex förstärkare så stör ju det kylningen eller? Någon som har lust att reda ut begreppen och bidra med eventuella mått och tyngd på dessa. Jag är alltså intresserad av om de fungerar, är inte intresserad av att jag kan bygga om hela rummet för att det ger mer. Tycker att mössen ser läckra ut...
Jag hörde att de inte gjorde något för golvare, utan fungerade på högtalare som var lite lättare...men ett rykte mot att ha testat själv betyder inte mycket!
Har testat dom på Proac 2.5-golvarna, och även där gjorde dom skillnad. Ägaren till högtalarna köpte dom. Man kan ju alltid testa något annat tungt också, men det får ju inte se för tokigt ut. Det gjorde det när jag placerade hantlar på mina Snell E3, som jag hade en gång i tiden. Men det lät faktiskt bättre.
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"