Har fått missfärgning på min dvd-spelare av aluminium, nog något som har legat på den eller skrapat. Vet dock ej vad det är, men ett par svarta ringar är det. Vet någon hur man kan få bort det? Jag har provat med rengöringsmedel och aceton, utan resultat. Finns det tex polermedel eller liknande?
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Om det har skadat svarteloxeringen finns det tyvärr inget at göra. Små små blanka märken i svartoxiderat aluminium kan göras nästan osynliga med en svart matt tuchpenna. Beskriv bättre hur fläcken ser ut eller skicka en bild!
Innovare necesse est. Det är ännu häftigare utan baffel.
Om det har skadat svarteloxeringen finns det tyvärr inget at göra. Små små blanka märken i svartoxiderat aluminium kan göras nästan osynliga med en svart matt tuchpenna. Beskriv bättre hur fläcken ser ut eller skicka en bild!
/esl
Innovare necesse est. Det är ännu häftigare utan baffel.
Det är runda svarta märken på ljusgrå aluminium. Ingen som vet något medel för att ta bort det? Finns det tex rengöringsmedel för metall eller liknande?
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
ok... om det är från gummitassar kan du prova med lacknafta. Om du mekaniskt (sista utvägen) skall ta bort det så prova lite svinto och ha nån typ av klarlack till hands samt aceton för att ta bort fett. När du polerat bort det svarta så tvätta rent. Sedan klarlack. Prova lacken först på en liknande yta eller där det inte syns. För att kolla att lacken i sig inte förvärrar det hela. Jag har en hemgjord borstad aluminiumpanel som är klarlackad. Tricket är väl att få samma nyans som originalet...