Tänk på att om du ansluter Ultracurven analogt så behöver den full signalstyrka, alltså volymkontrollen efter U-c inte före. En analog eq är kanske att föredra i det här läget.
Då den bara skall bara användas till subbarna så är inte digitala signalnivåer lika viktiga. Vilken du skall välja av dom två vet jag däremot inte, har inte satt mig in i hur dom fungerar.
Volymen efter U-C ? Jag har tänkt mig ett PA-steg efter U-C och dom har ju allt som oftast volymkontroll. Frågan är oxå om jag har användning för DSP 8024:ans möjlighet att brusa in rummet med microfon? Skall bara användas under 100hz.
Du kommer alltså att styra volymen ut ur Ultracurven med den volym som förförstärkaren lämnar ifrån sig. Det är inte helt optimalt då en viss bitreducering kommer att förekomma vid låga signalnivåer (sämre kvalitet) men i ditt fall så är det inte något större problem. Lite lägre upplösning vid låga signalnivåer under 100hz kan du säkert leva med. Att du kan justera nivå på slutsteget är dock en fördel då du får möjlighet att styra ut korrigeringssteget mesta möjligt. Har som sagt var ingen egen erfarenhet av apparaterna men det finns en del att läsa här på forumet, har varit nån tråd om automatkorrigering med hjälp av brus (tror jag).
Har det någon betydelse att man kan ställa känsligheten på analog ingången? Typ alternativ: 1.Digmax /RMS -3db /PEAK 0db 2.+4dBu /RMS +6db /PEAK +12db 3.-10dBV /RMS +21db /PEAK +24db 3:an används tydligen för inkoppling av "hemmagrejor" Vet inte om nån förstod nåt av det här, jag gjorde det inte :)