Har idag varit och lyssnat på Dynaudio 42, 52 & 52SE. Förstärkare & CD var Rotel RA02 & Rotel RCD02, jämförde också med H/K 675. Jag tyckte ljudet var klart bättre med Rotel, men såg sedan i specifikationen att det bara är 2x40w. Räcker det för att driva dessa? Eller ska man försöka med NAD C352 på 2x80w, vad tror ni?
Min åsikt är att Rotel är bättre än NAD. Vad var problemet med HKn? Är du känslig för ljus ljud? Rotel är mycket välbyggd och om du inte tyckte att den saknade något för att driva 42/52 så varför välja en starkare förstärkare. HK är ju mycket starkare än Roteln, vill du ha mer effekt och lika bra ljud som i Roteln så finns det Rotel RB/RC 03 för totalt 9000kr som alternativ. Många här gillar NAD och lyssna på så många alternativ som möjligt är mitt råd. Gillar du ett neutralt ljud så lär det bli Rotel... Lycka till! Välkommen till forumet!
Hej igen! Förlåt att jag ifråga sätter själva tråden men är du säker på att Dynaudio 42/52 är den bästa högtalaren för dig? Det finns många bra alternativ i denna prisklass. Dynaudio är enligt min åsikt en av de bättre dock, men lyssna till så mycket som möjligt innan du köper...så slipper du ångra dig senare...