jo det jag undrar över är jag köpte min första mobile fidelity skiva idag och dom skivorna som ska ha jättebra inspelning osv dom är ju guldplätterade själva skivan alltså??? spelar det överhuvudtager någon roll??? eller är det bara för att se gulligt ut
Har för mig att "guld" reflekterar betydligt bättre.Vet tyvärr inte procentsaterna.Men det kommer säkert nån annan som vet betydligt mer och bättre Mats
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
Det har sagts att guldet reflekterar bättre. 80% kontra 100% är siffror som cirkulerat men ta detta med en nypa salt. jag har ingen aning om ifall det är så. Ett enkelt test vore till exempel att rippa en skiva och testa och jämföra. Vågar jag föreslå ett blindtest.
Eftersom aluminiumskiktet är såpass bra att med felkoderna återställs all data så finns liksom inget upplägg för ett test. Det kan bara bli sämre om du nu inte råkar ha en spelare som spårar sådär halvtaskigt att den nätt och jämnt funkar? Det blir inga resultat annars. Eller har du någon annan tanke? Att kolla om guld är sämre? Det vore lättare att mäta data i sådana fall. Alternativ kolla hur servot jobbar kanske men sådant är mer din hemmaplan.
(Preampen. Vill ha.. Jag läste vad en tyckte om en Morello-RIIA..då tänkte jag att en Morello Bass Master Preamp är vad som skulle göra susen i höstrusket. Om du kan få ihop en prototyp så vill vi alla nere i studion kolla in den.)