Är det någon som byggt ihop en transformatorvolymkontroll med hjälp av Sowter 9335? Har just fått hem 2 stycken 9335:or och eftersom den medföljande dokumentation inte säger så mycket har jag några frågor.
Vilka trådar (läge) kan man utlämna om man använder Elmas omkopplare med 24 läge? Vilka måste man använda?
Har byggt med S&B trafar. Med hög känslighet på både högtalare o rörsteg var det svårt att få dämpningen att räcka till. Så tag bort de tåtar med minst dämpning. Kolla in Bent audios hemsida för kopplingsschema.
Jag vet inte allt och jag vet inte om jag vet svaret på frågan, om jag räknar rätt så är det 2 anslutningar som inte kan användas. Jag skulle börja med att utesluta de 2 med mest dämpning, 50dB reglerområde (eller 46) borde räcka. Blir det för lite dämpning plockar du bort i andra änden istället.
Jag följer med intresse projekt som det här, som esl nämnde har jag ett projekt med S&B transformatorer som jag börjat lite på men inte hunnit optimera klart ännu. Om Sowter's uppgifter om 100kHz bandbredd vid alla dämpningar stämmer så verkar onekligen den transformatorn intressant!
Ja, det här var ju inte så enkelt som jag trodde. Bardis föreslår att tåtarna med minst dämpning skall tas bort, MatsT föreslår tvärtom. Det verkar som det är läge för lite experiment.