Efter mycket vånda har jag bestämt mig att byta mina stora golvare (Dali 810) mot ett par stativare + sub.
Stativarna som ligger bäst till just nu är Audiovector C1 eller JPW Ruby 1 som jag kan komma över till bra pris (ca 3500:-).
Så vilka hade ni valt ? och varför ?
När jag själv lyssnade kändes JPWna lite mer detaljerade men ockå lite "sterila" och jag hittar inga tester eller annan info om dom på nätet ? nån som vet nått ??
Har bara hört Ruby 2:or, när Roske&Jansson tyvärr hade utförsäljning i Kalmar på 90-talet... men de lät alldeles utmärkt i mitt tycke! Det blev nästan ett köp då, jag hade nämligen problem med att få delar till mina ESS amt1:a under HiFi-vargavintern.
Går själv i köptankar och har kollat runt lite bland stativare i prisklassen du nämner! Om du fastnat för Audiovector C1 så vänta lite, dom släpper en efterträdare till C-serien som heter K-serien som är uppgraderbar. Skall väl finnas nästavecka i affärerna. Var och lyssnade lite snabbt på K1 standard i förra veckan. Dom var mindre än vad C1:orna är. Är 5 1/4 bas i K1:orna jämfört med 6,5 i C1. Dom kommer ligga på 3800:- i standard-version och 5000:- i super-versionen. Andra tips är att lyssna på är Monitor Audio B2:or. Tänkte själv lyssna i slutet på nästa vecka och jämföra B2:orna och K1:orna plus AE Evo one. Hoppas du hittar rätt
Acoustic Energy Evo 1 Audiovector C1 JPW Ruby1 Monitor Audio Bronze B2 Quad 11L
och det kommer inte bli nått lätt val... möjligtvis är JPW och Quad lite "exaktare" och monitorlika och dom andra lite mer varma men skillnaderna är inte stora och snart blir det utseende och finish dom får avgöra.....