Jag har ett par staxar srd-4 som fått spö..... trist som fasen då det är goa lurar! Man kan fortfarande lyssna på dem men inte över låg låg volym då distar det och knastrar! Jag vet inte exakt vad som händer med dessa electret lurar när de "sprängs" Men jag har öppnat dem och kan konstatera att mylaren om det är det är skrynklig och lite smått gul kanske..... Skulle någon kunna tipsa mig om hur var jag kan få reservdelar och sedan reparera dem? All hjälp tas emot jättetacksamt då jag inte vill bli av med dessa lurar!
Det är trist när man drabbas av sådant och jag tycker inte heller att man ska driva med folk som drabbats av en olycka. Jag har själv ett par STAX Lambda och jag är nådigt rädd att något illa ska hända med mina bästa lurar som jag någonsin haft. Jag vet att det finns en agent för Stax i swedala men jag minns inte vem...ta kontakt med http://www.audioconcept.se/ dom kan säkert ge ett svar.
Vid mitt första köp fick jag till mig ett par sr-80 stax elektret med srd-4 som i kombination hette sr-84 som vad något defekta. den ena luren lät högre än det andra. det finns begagnade elektret hörlurar finns ifall du ej får ordning på dessa.
En fråga ? Är inte inte srd-4 själva drivenheten till de elektret hörlurar du har? (min hette så)