Hej... jag behöver hjälp med att få tag i en kabel mellan mitt gamla pioneerslutsteg och min nya pioneerstereo... från slutsteget kommer en 8-polig DIN-kontakt och i stereon är det vanliga RCA (Vit o Röd) kontakter.. jag undrar alltså hu får man tag i denna "kabelstump" har fått reda på att den har slutat tillverkats iallafall... vore väldigt tacksam för hjälp. MVH Erik Strandlund, Sollefteå
Jag har själv ett sådant fast mitt är på 2*15W har jag för mig. Jag kapade bort kabeln och monterade RCA kontakter på signal ledarna och letade reda på vilka kablar som gick var av ström och switchspänning och jord. få tag på någon adapter är nog svårt. det är kanske inte så lätt att lista ut var kablarna skall gå heller iochförsig. dom hadde två olika sorters kontakter har jag för mig en relativt liten och en som var rätt stor jag hadde den stora kontakten.
Enklast är nog å öppna alltihop och leta rätt på de rätta kablarna den vägen. Sen är det bara å borra nya hål och sätta dit rca-honor (för chassiemontage).