Öh, det här är nog ingen Hifi-fråga, men panelen kanske kan hjälpa mig i alla fall. Ungarna vill ha en karaoke-lösning i jullklapp, och jag är osäker på vad som är smidigast. En DVD med mik-ingång verkar vara en variant, men skulle man inte kunna köra karaoke-DVD på en vanlig DVD och koppla in en mik i deras stereo eller mot PC-högtalarna på något sätt? Hur förstärker man en mik-signal? Vi pratar inte high-end-karaoke ... Vad blir enklast/billigast för pappa?
Man kan inte få allt man vill ha, och mamma och pappa vill kanske inte att de små sötingarna skall ha allt för ljudliga leksaker. Sockar och böcker till barnen. Och en bra aktiefond kanske :-)
Kom precis från lunchen med en Karaoke från BR. 1299:- med kamera inbyggt. Går dessutom att koppla till TV:n. Denna fungerar ju oxå som liten CD-spelare på min dotters rum.
Finns väl en del andra alternativ som t ex Playstation men det blir ju lite dyrare.
Sen får pappa ha dvd-spelaren ifred Bara en sån sak!
köpte ett sunfly karaoke kit på power till mina kottar. Kopplas mellan dvd och "stereon"-två mick ingångar med volym, echo och tonkontroll samt en mick å en karaoke dvd med 13 käcka låtar för 449 bagis.