Jag skulle vilja ha förslag på en bra cd-läsare. Ny pratar jag om läsare som är ca 5-8 år gamla! Alltså beg-köp. Har tittat lite på några NAD, Yamaha, H/K och Technics. Jag letar efter en spelare som ger ett varmt ljud och bra information i de lägre registren med en luftig diskant.. Höga krav kanske med tanke på att priset måste vara lågt... Men inte omöjligt. Skall köras till ett Topaz klass A -steg och Klipsch-horn. Någon som har några preferenser? MVH Simon Bring
Jag skaffade precis en H/K HD750, den spelar enligt mig väldigt bra. Fick tag på den på ebay för CHF210 (ca SEK1200) inklusive frakt. Måste dock slänga in brasklappen att jag sitter i H/K träsket och ger per default en extra poäng till allt som det står H/K på.
HD750 har en Burr Brown 1732 DAC som gör ett bra jobb.
/Karl
Försök aldrig ro om den som sitter i samma båt som dig själv.
Har haft HD 750 och skulle inte ens rekommendera den till min värsta fiende. Otroligt dålig byggkvalité och ett vasst ljud utan dess like. Välj vad som helst utan HK 750. Det finns ett antal (negativa) trådar om den spelaren på forumet. Satsa på NAD eller Marantz. De har ett mjukt ljud.