Jag har inte hört DVD26 men den har lägre signal to noise ratio 100db jmf med 105db och om jag förstår det rätt så har dvd26 bara en dac men cd21 två dock är det burr brown 1738 i båda. Bra grejer som vanligt då det gäller primare.
Har själv en DVD26 och den skäms inte för sig när det gäller CD musik.
Har läst i en annan tråd att vid test dom två emellan så är CD21 "snäppet bättre". Sen så kan man ju fundera på vad snäppet bättre innebär....och om man vill skippa DVD funkionen för att får det där snäppet bättre.
Själv så ska jag vid tillfälle framöver testa hur jag upplever skillnaden dom emellan.
Sen det där med signal to noise raito skall du nog inte hänga upp dig på min gamla HK DVD25 har 113db och den är sämre en DVD26
quote:ag har inte hört DVD26 men den har lägre signal to noise ratio 100db jmf med 105db
Tänk på att specade värden kan ju vara ett sätt att få en skillnad på produkter, i varje fall på pappret. En profilering av modellprogrammet, en dedikerad CD-spelaren ska ha en bättre S/N än en (i det här fallet lite dyrare) DVD-spelare, DVD26 får inte ha nästan samma S/N än den dyrare DVD-spelaren i programmet etc...