Mången gång har jag funderat på hur jag ska lösa detta med fjärrkontroll i försteg. Har letat en del men inte hittat något jag trivts helt med. I går skickade "Larsen" en länk till mig, med något jag tror kan passa.
Det ser väldigt bra ut. Och priserna är så rimliga att det knappt är värt besväret att bygga något liknande på egen hand. Remote 1 kostar tex 37 Euro. Jag tror att jag kan bygga en liknande mackapär för kanske 100 SEK. Men då har det också gått åt ganska många timmars jobb till mjukvaran och etsning av kort m.m.
Man får ganska mycket bättre ljud om man använder Bent audios volymkontroll med transformatorer. www.bentaudio.com Men prislappen är därefter. De där digitala volymkontrollerna är bra och relativt billiga. Men det kräver en del kunskap i programmering.Då kan man lägga in fler funktioner som tex ingångsval mm. Nu har ni lite mer att välja mellan.
Beställde ett sådant där kit. Dels för att det kliar i fingrarna efter lite lödning, dels för att jag gärna vill ha fjärrstyrd volym. Får se om det blir bra eller pannkaka.
Mvh // Mattias S
Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless