Author |
Topic  |
|
Guran
Starting Member
38 Posts |
Posted - 2002/10/07 : 17:03:39
|
Hej Vet inte om detta diskuterats tidigare men jag hittade inget på söket.
Min fråga är om någon på forumet har erfarenhet av lts högtalarkabel med rc-länk. Den gick tydligen att beställa tidigare men är ett hemmapul i dagsläget. Detta kanske är en DIY fråga?
Anledningen till att jag frågar istället för att prova är att kostnaden på de kondensatorer som ingår i konstruktionen är minst sagt stabil.
Och ärade entusiaster, frågan gäller åsikter om prestanda och inte åsikter om rätt och fel Vissa kablar låter helt rätt fastän dom säkert är helt fel .
Mvh Gustav
|
|
Guran
Starting Member
38 Posts |
Posted - 2002/10/07 : 17:50:42
|
Är det verkligen ingen som har ngn som helst uppfattning om detta?
Vad tror Ni då?
Mvh Guran |
 |
|
pekka.j
dead end - live end

425 Posts |
Posted - 2002/10/07 : 18:20:26
|
Hmm, om det inte finns något om detta på LTS hemsida kanske Nagref, som står bakom konstruktionen, kan rycka ut? |
 |
|
cofra
Member

215 Posts |
Posted - 2002/10/07 : 19:34:46
|
Tjenis,
Jag brukar dessa kablar tillsammans med rekommenderad konjugatlänk och är mycket nöjd. Jag har dock gjort Konjugatlänken separat, dvs. jag kan ta bort den enkelt om jag vill, märkte dock snabbt att jag ville ha den kvar.
Är nu på väg att trixa ihop ett par nya kablar då jag är på väg att flytta och behöver ett par som är aningen längre.
MVH. Cofra |
 |
|
s.m.f
Member

1003 Posts |
Posted - 2002/10/07 : 19:44:34
|
Ang lts kabeln. Silver är väl i teorin bättre än koppar som ledare??
Borde kabeln bli ännu bättre om man fick tag på silverledare? Eller blir det andra "värden" på kabeln och konjugat länken då?
Kan få tag på relativt billigt silver varför jag undrar. |
Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC s.m.f forever
|
 |
|
John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts |
Posted - 2002/10/07 : 20:11:11
|
Ja, vänta på Nagref. Han är väl rätt man att svara. Dom har i alla fall extremt låg induktans.
John |
Is there anybody out there? |
 |
|
Guran
Starting Member
38 Posts |
Posted - 2002/10/08 : 09:41:57
|
quote: Originally posted by cofra
Tjenis,
Jag brukar dessa kablar tillsammans med rekommenderad konjugatlänk och är mycket nöjd. Jag har dock gjort Konjugatlänken separat, dvs. jag kan ta bort den enkelt om jag vill, märkte dock snabbt att jag ville ha den kvar.
Är nu på väg att trixa ihop ett par nya kablar då jag är på väg att flytta och behöver ett par som är aningen längre.
MVH. Cofra
Hej Cofra Har Du jämfört dessa kablar med andra? Var köpte Du dina kondensatorer, elfa eller annat?
Mvh Gustav |
 |
|
|
Topic  |
|