HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 En tanke till alla offer i Asien !!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/12/27 :  21:42:54  Show Profile Send Cyber a Private Message
Mina Kondoleanser till alla drabbade familjer.

/Cyber
Go to Top of Page

soren
Member

311 Posts

Posted - 2004/12/27 :  22:04:31  Show Profile Send soren a Private Message
Japp det var inte roligt att vakna till nyheterna.
Har en kollega som är och dyker på Seychellerna, hoppas han och hans fru är ok.

Så vänta lite med nästa inköp och skänk pengarna till behövande istället.

Jag skickade mina till Röda Korset, men det finns fler listade på Aftonbladets hemsida. Hoppas nu inte banken dröjer med betalningen som vanligt.

"Röda Korsets insamling: pg-nummer 900800-4"

/Sören

Edited by - soren on 2004/12/27 22:05:58
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2004/12/28 :  00:05:23  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Jag har varit på flera av dom drabbade platserna i Thailand, bla. på den ögrupp Similan Island där antagligen den Thailändska prinsessans
son strök med. Hon hade ett hus där.
Och jag känner folk på Ko Lanta där bla. en Thailändare brukar komma till Göteborg med sin svenska fru på somrarna.
Det går inte att komma i kontakt med dom, men den ön är platt på västra sidan och låg risigt till med långrunda stränder.
Har just sett ett program på tv om detta och där en kille från en hjälporganisation sa att detta kan leda till en än värre katastrof för den fattiga befolkiningen i alla dessa drabbade länder om dom inte snabbt får hjälp med färskvatten i första hand och sedan också mediciner och annat som dom behöver.
det är med detta hot miljontals människor som riskerar att stryka med i epidemier.
En slant efter bästa förmåga är väl det enda man kan bidra med.
Och en tanke till både kända och okända som drabbats.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Ibbe
Member

117 Posts

Posted - 2004/12/28 :  00:14:38  Show Profile Send Ibbe a Private Message
ett lite bidrag insatt,300pix insatta till Röda Korsets insamling
Naturen är inte att leka med,vi har tur som bor så bra som vi gör.

Harman kardon så har man,,,(Denver prospect)

Edited by - Ibbe on 2004/12/28 00:15:28
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2004/12/28 :  08:12:35  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Fruktansvärt det som inträffat. De fyra elementen kan verkligen vara hemska när de är på det humöret. Känns onödigt också varningen borde kommit fram mycket tidigare. Min halvkusin skulle precis åka till Thailand men väljer Afrika istället. Mina föräldrar bokar om och reser till Florida. En månad senare och de hade varit dem som strykit med. Otäckt är bara förnamnet.

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2004/12/28 :  09:02:35  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Saxat från www.redcross.se:

quote:
Röda Korset vädjar om stöd till de drabbade i Sydasien


Jordskalven i Sydasien orsakade jätteflodvågor som drog fram över Sri Lanka, Indien, Indonesien, Thailand och Maldiverna. Fler än 23 000 människor befaras ha omkommit. Antalet kommer att öka då många är skadade och många fortfarande saknas.

Röda Korset kommer att skicka akuthjälp till de drabbade i området. Nu vädjar Internationella rödakors- och rödahalvmånen, som samordnar insatserna, om 45 miljoner kronor som stöd till de länder som drabbats av följderna av det kraftiga jordskalvet i Sydostasien.

Röda Korset vädjar om stöd till de drabbade

Du kan ge ditt bidrag till de drabbade via vår on-linetjänst. Klicka här!


Du kan också skänka ditt bidrag via pg. 900 800-4. Märk talongen "Flodvågornas offer"



Tyvärr verkar deras onlinetjänst ha problem just nu så mitt bidrag är på väg via PG. Onlinetjänsten är annars ett bra sätt att lämna ett bidrag om man vill det, du hittar den här

Vänligen,
Per

P.S. Saxat från rödakorsets hemsida:
quote:
Problem med on-linetjänsten
För tillfället är det problem med vår on-linetjänst. Använd i stället gåvonumret 020-213 213 under tiden som vi åtgärdar problemet.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

PEGE
Member

63 Posts

Posted - 2004/12/28 :  09:20:30  Show Profile Send PEGE a Private Message
Skänker en tanke till alla drabbade, anhöriga och vänner...

R.I.P

/Mvh Per-Anders.
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/12/28 :  09:42:24  Show Profile Send C-Quence a Private Message
Så tragiskt!

Så snabbt ens tillvaro kan ändras från glädje till sorg!
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2004/12/28 :  10:15:56  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message


"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2004/12/28 :  10:18:35  Show Profile Send esl a Private Message
Min bror och hans fru är i Thailand.
Hörde precis att dom var Ok...
Våra böner går till de drabbade.

/esl
Go to Top of Page

nolimitsoya
Starting Member

42 Posts

Posted - 2004/12/28 :  12:55:11  Show Profile Send nolimitsoya a Private Message
en liten peng går dit från mig också, tillsammans med tankarna.
Go to Top of Page

JockeWe
Member

151 Posts

Posted - 2004/12/28 :  13:13:35  Show Profile  Visit JockeWe's Homepage Send JockeWe a Private Message
Tack Pac för länken till Röda Korset - vi satte in 1.300:- , tänker på alla vi träffat i området och alla andra drabbade (Online-länken fungerade nu)

____ ____
Joakim Wendel

Come visit my home page at http://www.violinist.nu

Edited by - JockeWe on 2004/12/28 13:17:19
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/12/28 :  13:38:24  Show Profile Send MartinH a Private Message
Nåddes nyss av det tragiska beskedet att 3 fd kollegor som var i Thailand har drabbats hårt av katastrofen...

En familj är oskadda i ett läger i Bangkok efter 18 timmar hos en Thailändsk familj i bergen..

De andra har inte tråkigt nog inte klarat sig riktigt lika bra..

Fäderna i båda familjerna befinner sig på sjukhus i Khao Lak området, båda med smärre skador.. Var mödrarna och barnen är vet ingen, den ena kvinna sägs dock ha siktats på ett annat sjukhus så hoppet finns att hon lever.

För barnen dock så finns inget hopp, chansen att dom överlevt anses obefintlig...

Vi lider alla här på firman för familjerna och deras anhöriga..

/Martin
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2004/12/28 :  15:12:38  Show Profile Send molsson a Private Message
Verkligen hemskt. Jag kom själv hem från koh phi phi för 3-4 veckor sedan. Blev aningens skakig när jag såg bilderna från, den nu nästan jämnade med marken, semesterön.


Det mesta ter sig rätt futtigt i jämförelse....

No hay banda!!
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2004/12/28 :  16:26:37  Show Profile Send brumel a Private Message
Positivt besked. Dom ar valbehallna.
Men jag lider samtidigt med dom som mist sina anhoriga eller vanner.

Mina varma kondoleanser!

Johan

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/12/28 :  17:24:59  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Det knyter sig i magen när man tänker på alla barn. Bara tanken att nån av mina 2 grabbar skulle försvinna är direkt otäck. Eller dom stackare som förlorar en eller båda föräldrarna.

En tanke till alla som var där , Svenska som utländska.

Jag väntar fortfarande på besked om kompisen lever.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Toerne
Member

54 Posts

Posted - 2004/12/28 :  17:40:42  Show Profile Send Toerne a Private Message
Tack för länken till onlinebidrag, Funderar på att börja autogira till Röda Korset. Dom behövs i hela världen.

Min farbror och hans familj är på backpacking semester och skulle bland annat till Thailand, vi fick tag i dem igår. Då var dom i Kambodja så dom hade tur, kunde lika gärna varit i katastrofområdet, för dom skulle dit.
Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2004/12/28 :  19:01:05  Show Profile Send Bland a Private Message
Alla dessa barn som har gått bort, kanske hälften av alla avlidna, gör så ont. Många av de saknade svenskarna verkar vara barn! Vad ska man säga? Jag lider och tänker på er som saknar någon.


Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2004/12/28 :  19:54:45  Show Profile Send ILLY a Private Message
Det här måste vara den värsta tragedin i modern tid.

Det verkar som om nästan alla jag pratat med hittills har en eller annan relation till katastrofen. En vän till min granne såg sin fru och sina två döttrar sköljas bort av flodvågen. Dagen efter kunde han identifiera frun och ena dottern. Den andra dottern har ännu inte setts till. Jag vill inte ens tänka på vilken fruktansvärd smärta det måste innebära. Kan man någonsin gå vidare och känna glädje efter något sådant?

Och han är långt ifrån ensam om sin situation. Han är en i mängden.

Vedervärdigt.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

hkman
Starting Member

48 Posts

Posted - 2004/12/28 :  20:22:11  Show Profile Send hkman a Private Message
Jag har nu skänkt ett litet bidrag jag med, inte stort men så mycket jag anser mej ha råd med. Autogirar dessutom dit varje månad med en hundring...
Hoppas den peng jag skickade gör lite nytta iallafall, jag mår verkligen dåligt över det som har hänt därborta och jag kan knappt ens fantisera om hur de drabbade har det.

Det verkar som alla har någon koppling till katastrofen, något som ger en liten föraning om hur omfattande detta är...
Go to Top of Page

masur
Member

159 Posts

Posted - 2004/12/28 :  22:56:48  Show Profile Send masur a Private Message
En svår tragedi som kommer att sätta spår under lång tid. Har precis skänkt en slant till Röda Korsets postgironummer.
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/12/28 :  23:49:24  Show Profile Send edison a Private Message
Ser ut som katastrofen var ännu mkt större än man fick veta igår...det går helt enkelt inte att riktigt ta in hur oerhört stor denna händelses omfattning är.På nåt ställe hade vågor dragit in mer än 6 km inåt land, obeskrivligt.
Inga jag känner verkar vara drabbade, men det ändrar inte känslan av sorg över alla som dött - bara på ett ögonblick...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2004/12/29 01:55:20
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2004/12/29 :  01:03:51  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Min arbetskamrat och fishingbuddy är med sin fru i Indien men han är ok då de var på annat håll när tsunamin drabbade Indien. Givetvis så tänker man på alla som drabbats och de som inte får återse sina nära och kära då inte bara svenskar utan folk från hela världen.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Merry
Member

275 Posts

Posted - 2004/12/29 :  01:39:57  Show Profile Send Merry a Private Message
finner inga ord ....
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2004/12/29 :  08:18:58  Show Profile Send Loopen a Private Message
Mina tankar går till alla offer och dess anhöriga. Har själv skänkt en slant till "Radiohjälpen" pg 901950-6. Märk med Asien.

Hjälporganisationer som ni kan skänka pengar till enl. Aftonbladet:

Diakonia pg 903304-4
www.diakonia.se

Frälsningsarmén pg 900480-5
www.fralsningsarmen.se

Läkare utan gränser pg 900603-2
www.lakareutangranser.se

Pingstmissionen pg 900050-6
www.pmu.nu

Radiohjälpen pg 901950-6

Rädda Barnen pg 902003-3
www.rb.se

Röda Korset pg 900800-4
www.rodakorset.se

Plan Sverige pg 900731-1
www.plansverige.org/

IOGT-NTO-rörelsen pg 90 04 63-1
Märk talongen "Katastrof: Sri Lanka"
www.bistand.iogt.se

Unicef Sverige pg 90 20 01-7
märk talongen "Katastrofen i Asien".
www.unicef.se

Lutherhjälpen (Svenska kyrkan) pg 90 02 56-9
http://www.svenskakyrkan.se/lutherhjalpen/

Svenska Missionskyrkan pg 90 08 24-4
http://www.missionskyrkan.se/
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000