HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 laga ljudutgång från CD?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Calle H
Member

147 Posts

Posted - 2005/01/22 :  16:34:32  Show Profile  Visit Calle H's Homepage Send Calle H a Private Message
Tjena. Jag har ett missljud från min CD-spelare som fö också är DVD-spelare. Ljudet är ibland skorrande, speciellt på mellanregistret. Någon som vet vad detta är? Kan man laga själv, eller är det bara att köpa ny? Ny är väl inte hela värden, men det är alltid kul att kunna fixa själv. Onkyo DV-S555.

Ha det.

Med öl i gräset på en Opeth-konsert.

jonasj
Starting Member

34 Posts

Posted - 2005/01/22 :  18:03:24  Show Profile Send jonasj a Private Message
Hade samma (tror jag) problem på en Pioneer 636 (dvd-spelare)
Vid lyssning av vissa cd skorrade det till rätt rejält ibland. Trodde iofs att det berodde på att läsningen av skivan gick dåligt så att säga och inte själva ljudutgången...
Go to Top of Page

Calle H
Member

147 Posts

Posted - 2005/01/23 :  10:28:02  Show Profile  Visit Calle H's Homepage Send Calle H a Private Message
Hur löste du det då?

Go to Top of Page

Jax
Member

667 Posts

Posted - 2005/01/23 :  13:03:50  Show Profile  Visit Jax's Homepage Send Jax a Private Message
Jag skulle tro att du har läsfel. Laserpickupen behöver nog kalibreras eller bytas ut. Jag skrotade nyss en CD med precis de symptomen, lite skorr i ljudet.

/Janne

Rörfreak och snål smålänning i blodet.
Go to Top of Page

jonasj
Starting Member

34 Posts

Posted - 2005/01/23 :  14:23:58  Show Profile Send jonasj a Private Message
Löste det inte... Skaffade ny spelare.
Go to Top of Page

Calle H
Member

147 Posts

Posted - 2005/02/03 :  22:13:10  Show Profile  Visit Calle H's Homepage Send Calle H a Private Message
Hur kalibrerar man?

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000