Vad finns det för några bra internetsidor där man kan köpa skivor till bra priser. De svenska priserna är i mitt tycke lite väl höga jämfört med vissa ställen på nätet. Men hur är det med tillförlitligheten.
”Den som aldrig gjort ett misstag har aldrig prövat något nytt.” Albert Einstein
Har du tittat på www.cd-wow.se? Där kostar nästan alla nya skivor endast 129kr och dessutom är det gratis frakt. Nackdelen är att du måste betala med kort, men funkar gör det riktigt bra iaf.
Tillförlitligheten är generellt bra. Jag handlar skivor från hela Europa och även ibland från USA. Någon gång har det varit något marginellt trassel men det får man nog räkna med i alla sammanhang.
Amazon.com är bra på begagnat. Du kan hitta massor av skivor som inte längre säljs nya. Hyfsade priser, jag beställde en beg.skiva igår, det gick på 105kr inkl frakt från USA. Nypris i Sverige var ca 159:- eller nåt sånt på CDON. Plus 30 kr frakt. Begagnatskivan skall vara i absolut nyskick.
I Sverige är Ginza fullständigt underbara. Jag beställde en skiva därifrån igår vid midnatt. Nypris 79:- plus frakt. Direkt kom en orderbekräftelse. Inom 10 minuter kom nästa autogenererade mail som bekräftade att skivan fanns i lager. Imorse kl 8.59 kom ett mail som berättade att skivan var skickad till mig. Säkert ligger den här imorgon. Inga är så snabba som Ginza! Men de har rätt få skivor så man kan inte direkt handla allt där.