Author |
Topic  |
n00b
"Besan"

1532 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 13:50:06
|
Nu så vet väl alla här på forumet att det klagas en massa på HiFi&musik. Istället för att klaga så kanske vi skulle hjälpa dom att göra en superbra tidning som alla blir nöjda med ???
det är väl endå den enda helt svenska HiFitidningen ??
förslag 1 !!
Dom skulle åkt runt lite hos olika privatpersoner och lyssnat på deras anläggningar och gjort lite smårepotage. Nu undrar ni kanske hur man skulle hitta en massa privat personer ??
Men sedär det har jag ju löst !!! Dom använder helt enkelt forumet här och frågar vilka som vill ställa upp ??? Då blir det ju bra för båda parter, hifirorum kommer ut till flerfolk och hifimusik kanske säljer flera tidningar. För viss så är det många personer här som har anläggningar som låter långt bättre än vad man hör på mässor och i affärer ???
tex inspelade matchade under år osv osv
visst låter det inte helt fel ???
Bättre att hitta en lösning än att bara klaga ????
//jonas |
Mer effekt åt folket!!! |
Edited by - n00b on 2002/10/09 13:55:57 |
|
n00b
"Besan"

1532 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 13:52:30
|
Kanske finns fler supersmarta ideer ???
=))))
//jonas |
 |
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 13:55:24
|
är nog en bra idé detta! |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
 |
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 13:55:29
|
Bra ide Danska HIGH FIDELITY kör redan med det. För länge sedan hade H & M sådana reportage också.Tror det var på 80 talet.Någon får kanske maila till H & M och bjuda in dem till Forumet. Personligen föredrar jag HIGH FIDELTY Men det är en smakfråga såklart MVH/Mats |
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 13:56:08
|
hehe, jag ställer upp=)
tror att många skulle göra det... |
 |
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 13:57:57
|
Jag, Mikael och Timbre pratade med Jonas(chefredaktören) om detta på Arken. Läs ledaren i senaste nummret... ;o) |
 |
|
Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 14:00:08
|
quote: Originally posted by Pjotre
Jag, Mikael och Timbre pratade med Jonas(chefredaktören) om detta på Arken. Läs ledaren i senaste nummret... ;o)
Vi har ju redan en "japansk gök" här på forumet, som kan fladdra runt lite å blaskans vägnar!
Mvh Strmbrg, |
/Strmbrg, Det bästa kanske inte alls är gott nog. Det skall ju helst vara bra dessutom.

|
 |
|
pekka.j
dead end - live end

425 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 14:02:49
|
Hmm, nu är ju inte H&M den enda helt svenska hifi-tidningen... Men det hindrar ju inte att man kommer med förbättringsförslag. Mitt är att man åter anlitar Lennart Persson, Sveriges bästa rockskribent. Måns Ivarsson är duktig han också, så han får gärna vara kvar. Mvh |
Pekka Johansson _________________________ Lennon in the living room |
 |
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 14:04:42
|
Precis Strmbrg! Per kan ju köra lite hembesök, det skulle ju kännas rätt tryggt också att det är han som skriver... ;o) |
 |
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 14:05:31
|
Pekka.j vilken mer svensk hifitidning finns det??? HF är ju Dansk... |
 |
|
n00b
"Besan"

1532 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 14:12:01
|
visste faktiskt inte att det gjorts innan, ännu mindre att ni snackat med redaktören om det
//jonas |
 |
|
CH
Member

1474 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 14:12:45
|
Gissar på MOLT... |
 |
|
drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 14:13:13
|
Pekka.j vilken mer svensk hifitidning finns det??? HF är ju Dansk...
säkert MOLT han menar? |
 |
|
n00b
"Besan"

1532 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 14:13:16
|
Men alltså ni hade ju faktiskt kunnat göra det här på hififorum med ?? =)))
Bilder är ju sååååå kul =)) (undra om jag jobbar med biler och liknande) =))))))
//jonas |
 |
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 14:24:38
|
MOLT??????????????? Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha....................................          
TACK för dagens garv Pekka!! |
 |
|
Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 15:10:22
|
Vad är det för invändningar ni har? Jag tycker dom verkar vara rätt objektiva. Även om deras nummer är rätt tråkiga ibland. |
Driver forumet faktiskt.se |
 |
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 15:38:18
|
Pekka, jag tog bort ditt inlägg. Dels för att reklam betalar man för. Vill LTS göra reklam för sig och sin tidning får ni ställa er i kö för en banner hos oss. Dels för att påståendet om att jag enligt egen utsago skulle vara premenurant på MOLT är så befängt att jag bara inte kunde låta det stå kvar. |
 |
|
Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 15:55:05
|
The Mod has spoken  |
Driver forumet faktiskt.se |
 |
|
pekka.j
dead end - live end

425 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 15:57:12
|
Hej Pjotre! Jo, jag upptäckte att mitt inlägg försvann - försvann som en avlöning... :-) Om jag har missuppfattat huruvida du har MoLt så ber jag om ursäkt - kan jag har blandat ihop dig med någon annan av moderatorerna? Nåväl, vad jag skrev hade bäring på tidigare inlägg, men självklart är det du som moderator som avgör om du vill publicera eller inte. Med vänlig hälsning |
Pekka Johansson _________________________ Lennon in the living room |
Edited by - pekka.j on 2002/10/09 15:57:58 |
 |
|
CH
Member

1474 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 16:02:30
|
Försök inte Pjotre, jag såg en hel hög med MOLT när jag var hemma hos dig...intill bunten med Hustler... |
 |
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 16:07:29
|
Hej Pekka! Jag tror du blandar ihop mig och Timbre... Japp, vissa saker försvinner fortare än blixten... 
MVH
Pjotre
|
 |
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 16:08:25
|
quote: Originally posted by CH
Försök inte Pjotre, jag såg en hel hög med MOLT när jag var hemma hos dig...intill bunten med Hustler...
Ha ha ha ha ha.......  Tjena gubben, har du vaknat upp från körvarna??? Läget?? |
 |
|
David A
Baseball Fury

1341 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 16:10:23
|
Jag, Mikael och Timbre pratade med Jonas(chefredaktören) om detta på Arken. Läs ledaren i senaste nummret... ;o)
Vore faktiskt roligt att bjuda hem Jonas! Har varit med när han gjorde reportage i Bilstereotidningen om en tävlingsbil som jag var delaktig i. Han körde en hel del "ovanliga" plattor för att utvärdera, gamla KISS inspelningar och sånt. Trevlig kille, osså kommer han från Bollnäs oxå. |
 |
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 18:18:22
|
quote: MOLT??????????????? Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha....................................
TACK för dagens garv Pekka!!
Hmm tycker nog HM är ett större skämt i så fall, nu har jag dock inte läst nån HM på nått år så den har kanske blivit bättre. Tycker det skulle vara intressat att få läsa Pekkas svar, är det inte lite fegt att moderera bort pekka efter ovanstående uttalande, om allt var reklam har jag dock full förståellse för det.
HF och MoLt är en perfekt kombination , enligt mig.
OnTopic: Bra ide sannolikheten att jag skulle handla HM skulle defenitivt öka då . |
//Magnus
Born to lose -Live to win Foto: www.geocities.com/fatalpath |
 |
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 18:33:45
|
Hej Mag!
Jag har å andra sidan inte läst någon MOLT i hela mitt liv... Vad jag skrattade åt var mest att de som skall skriva den tidningen mest sitter och skriver här på forumet... Så det lär ju dröja innan nästa nummer kommer ut om man säger... ;o)
Var i består det fega???? Det hade väl i så fall varit fegt att INTE moderera! Vad LTS/Molt gör och står för får dom beskriva på sin hemsida o/e via en banner här (vilka det just nu är kö för). |
 |
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 18:45:17
|
quote: Var i består det fega???? Det hade väl i så fall varit fegt att INTE moderera! Vad LTS/Molt gör och står för får dom beskriva på sin hemsida o/e via en banner här (vilka det just nu är kö för).
Nu vet inte jag vad pekka skrev men om det bara var produkt info om MoLt/LTS så har jag som jag tidigrae också skrev förståellse för modererandet. Trodde att han gav en gliring tillbaka i samma veva eller nått , och du raderade rubbet. Ganska kul att läsa när forums deltagare retas, till en viss gräns dock. Man måste alltid ha i ögat. Jag hade väl hoppats på ett snärtigt svar av pekka antar jag och blev besviken när jag inte fick det . Sorry för att jag anklagade dig för feg modererande 
Jag har läst ett par MoLt och det lär bli fler
Som sagt HF och MoLt är min melodi , oj nu blev det reklam |
//Magnus
Born to lose -Live to win Foto: www.geocities.com/fatalpath |
Edited by - mag on 2002/10/09 18:47:36 |
 |
|
Topic  |
|