Har just bestämt mej för att införskaffa ett par Dynaudio Contour S1.4 och ska till dessa ha kablar, då har "min" handlare rekommenderat antingen Nordost Blue Heaven eller ett par Audioquest Gibraltar. Hade tänkt att låna hem de båda och lyssna själv på dessa kablar men jag undrar vad ni har för synpunkter, finns det kanske fler kablar i detta prisspann, d.v.s 4000-6000 kr, som jag borde lyssna på? Min uppställning är som följer:
Nad C370 Marantz DV-6500 Dynaudio Contour S1.4 Audioquest signalkabel
MVH Dan
"Vägarna till toppen av berget är många, men väl där är utsikten densamma" Kinesiskt ordspråk. "Stativhögtalarfetischist"
Själv tycker jag du skall titta på Supras Sword, som du kan köpa för cirka 4600 kr från hembiobutiken.se. Jag är väldigt nöjd med den kabeln. Lycka till
Ja! det finns fler kablar som du bör testa. Signalcables högtalarkabel SilverResolution ska vara mycket bra. Jag har inte fått hem mina än men det finns fler här på forumet som vittnat om dessa kablars finljud. Man får 30 dagars öppet köp och jag rekommenderar dig att, om du beställer, även beställa SilverResolution signalkabeln då de ska fungera mycket bra tillsammans. Signalcables har också nätkablar som spelar i finaste ligan. Det du förlorar om du inte blir nöjd är frakten till och från USA.