Hejsan. Jag är rätt ny här (registrerades idag ) Jag hade tänkt att bygga mig ett par högtalare men jag är inte riktigt säker på vad jag skall bygga. Först så såg jag HFLS-1 och tyckte att dom verkade trevliga. Men så tyckte jag att det kanske skulle bli för dyrt för min plånbok(går fortfarande på gymnasiet). Så hittade jag på nätet Zigmahornet. Dom var lite annorlunda och kul tyckte jag. men hur mycket bas är det i dom. Jag är inte den som vill ha maximal bas men jag vill gärna ha ett jämnt frekvens omfång. Så vad tror ni om att bygga en aktiv subbas till dessa (om det ens behövs). Och om man då skall bygga en sådan, vad blir bäst? Köpa en färdig basförstärkare eller leta reda på något trevligt kopplings schema på nätet? Tänkt driva högtalaren med något i prisklassen upp till 3500kr. Sett lite intressanta förstärkare på Hifiklubben. Som sagt man är ju inte gjord av pengar.
Har du kollat på EPS på faktiskt.se? Som de själva säger "En högtalare som är så billig att man kan klara den på nästan ett studie/barnbidrag och med bara de mest basala elverktygen. Erfarenhet av att bygga ska inte vara avgörande."
Billigt och bra verkar det som. Men de är nog itne riktigt vad jag är ute efter. Hade i och fösig inte tänkt att bygga förän jag har projektarbete i 3:an(till hösten) Men det är ju aldrig fel att samla information i förväg.