Hej, Jag undrar över vad Ni kunniga ägare till 1.3se har för högtalare till Era högtalare. Har nyligen blivit med dessa fantastiska precisionsförmedlare i ljud. Använder nu enklaste Linn kablar (K10) och ljudet är helt OK. Funderar på att använda Purist Audio Elementa högt.kablar istället, av den enkla anledningen att jag redan använder Elementa signalkabel mellan cd och först. Kan detta val höja ljudkvalitén? Tacksam för forumdeltagarnas synpunkter! CD: NAD S-500 Först: NAD S-300 Mvh Lasse
Skall kolla även Ståhls silverkablar. Har redan köpt Elementa beg. men inte fått hem dom ännu. En annan fråga: Hur långt från bakväggen har Ni Era 1,3se? Rösterna är lite mörka hos mig, mina står ca 45cm från bakvägg.
Skall kolla även Ståhls silverkablar. Har redan köpt Elementa beg. men inte fått hem dom ännu. En annan fråga: Hur långt från bakväggen har Ni Era 1,3se? Rösterna är lite mörka hos mig, mina står ca 45cm från bakvägg.
Jag har mina 1meter från bakvägg och 85cm från sidoväggar.
jag kör/körde MITerminator3 som jag iofs precis sålt. Skall köpa mig en DIY.kabel som skall vra riktigt bra. Har iofs inte lyssnat på den med 1.3se men han jag lyssnade hos bytte ut sina harmonictech pro9 till denna DIY, så det är väl bara att chansa 3k kostar den så ?? =))))