Jag har just sålt min anläggning till förmån för nya gobitar, i den jungel av hifi-elektronik som finns är det inte så lätt att hitta det som passar så jag tänke köra en post för att se om någon har några goda råd.
Jag är intresserad av det mesta som går att få tag på nytt/begagnat för omkring 20.000:-
Har stirrat mig blind på Vincent/ShengYa 991/93 och även gluttat lite på Musical Fidelity A32.
Vill ha något åt det varmare hållet som orkar dra runt dessa bjässar och samtidigt kan ta tillvara på det dessa högtalare kan prestera.
Menar du verkligen Digital 1 och inte Digital 1.1 ?? Det är en himla skillnad mellan desa burkar.
Jag har ägt 1.1 i ett par år och dom trivs/behöver rejäl drivning. Jag spelade faktiskt med Vincent 991 o jäklar vilket drag där var Så Vincent med 1.1 kan jag verkligen rekomendera
Jag kör med försteg och slutsteg från Advantage och CD-spelare från Audio Analogue. Jag har kopplat CD-signalen till Cantonboxen för rumskorrigering och sedan tillbaka till Cd-spelaren för att utnyttja den DAC som sitter i den, eftersom den låter betydligt trevligare enligt min uppfattning.