Author |
Topic  |
|
n00b
"Besan"

1532 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 13:43:19
|
Är det någom som provat dessa kablar ??
kanske skulle man testa dom ... dom va ju verkligen inte så dyra ??
//jonas |
Mer effekt åt folket!!! |
|
Steve
Member

261 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 13:48:55
|
quote: Originally posted by n00b
Är det någom som provat dessa kablar ??
kanske skulle man testa dom ... dom va ju verkligen inte så dyra ??
//jonas
Jaha du behöver nya kablar    |
 |
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7950 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 15:06:33
|
Japp, dom stannade i min anläggning. |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 17:39:23
|
jag har också testat dom är inte värda sina pengar inte ljudmässigt och definitivt inte kvalitetsmässigt |
 |
|
Björn-Ola

7950 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 17:42:37
|
En kompis köpte dom också. Nu är vi två mot en! |
 |
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 17:45:54
|
Jag har också testat dem... Glömde nämna det ovan... Jag gillade dem inte, varken kvalitetsmässigt, eller ljudmässigt. Men det innebär ju inte att dom inte skulle funka i en annan anläggning... |
 |
|
Björn-Ola

7950 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 17:54:48
|
Jag får väl då nämna att vi testade dom mot kablar som kostade dubbelt så mycket. Ståhls kablar klarade sig mycket bra, lät lika bra eller bättre i något fall, vilket gjorde dom väldigt prisvärda. Självklart finns det kablar som är bättre, men då också mycket dyrare. Jag har ex.vis testat Clou Silvervoice, och så bra ljud har jag aldrig haft i min anläggning som då, men dom kablarna är ju tio gånger dyrare. Dom Ståhlkablar jag har är inte identiska med dom kablar Sladd testade. Diskanten skall vara förbättrad påstår Ståhl. |
 |
|
Patrik
Aston Martin

613 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 18:11:25
|
Pjotre,
Mycket nyfikna frågor idag, men ovan fick min hjärna att trigga på minnet av att du letat efter nya högtalarkablar och därigenom testat en hel del. Hur gick det? Tror det skulle vara mycket uppskattat med en liten resumé om vad du testat och vad du tyckte om de olika (i _din_ anläggning får jag väl tillägga...).
Om du orkar vill säga!  |
[green]It's all about the music![/green] |
 |
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 18:45:41
|
Hej Patrik!
Nej jag har inte bestämt mig än, har snart testat allt som finns i bättre högtalarkabel väg...
Hinner inte skriva just nu (har lite att stå i idag både på jobbet och som moderator idag...)men jag hoppas kunna göra en resumé över de kablar jag testat i framtiden... Den som lever får se.
Just nu har jag en spännnade kabel hemma och väntar på en annan spännande om några veckor, återkommer även om dessa när mer tid finnes... |
 |
|
s.m.f
Member

1003 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 18:46:01
|
Har också testat kablarna.
De är i mitt tycke vettiga alternativ i sin prisklass. Skulle tro att det är kablar som är ganska systemberoende. I mitt system fungerade de hyfsat med tanke på priset. I en komps system var de väl vassa och ljudbilden kom väldigt rätt på en. Basen är god medans mellanregistret kan låta spinkigt och diskanten kan bli vass.
Värt och prova är det iallafall.
Inte något vidare kvalitetsintryck utseende mässigt däremot. |
Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC s.m.f forever
|
 |
|
Patrik
Aston Martin

613 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 18:55:45
|
quote: Originally posted by Pjotre
Hej Patrik!
Hinner inte skriva just nu (har lite att stå i idag både på jobbet och som moderator idag...)men jag hoppas kunna göra en resumé över de kablar jag testat i framtiden... Den som lever får se.
Ok, vi håller tummarna för att du hittar den där som passar dig som handen i handsken!  |
[green]It's all about the music![/green] |
 |
|
|
Topic  |
|