Hej! Tänkte om Ni lite mer kunniga än jag på området nätdelar hade lust att komma med lite tips på förbättringar/moddningar jag skulle kunna göra på denna? Om någon? Denna nätdel sitter i min gamla Teac VRDS 7:a som jag använder som transport, kopplad till Elektrokompaniets DAC. Tänkte leka lite med denna drive
Utgångsläget är förnärvarande:
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -
Vad man kan se av ovanstående bilder är det att det sitter ett nätfilter på trafons primärsida och den har flera separata sekundärlindningar så jag tror inte det är där du ska lägga krutet om du ska modda den och använda den som transport. Jag skulle nog hellre titta lite på SPDIF-utgången,förmodligen skulle jag se till att det användes 75ohms BNC-kontakter(även fixa det på DACen om det inte redan sitter en sådan). Sök lite på www.diyaudio.com & www.diyhifi.org om digitalutgångar och SPDIF så kommer du nog få rätt mycket tips.
Fårlåt för en okunnig o kanske dum fråga, men vad gör den där runda svarta mojen på vänstra sidan (med en pil på diagramet) för något? Vad för funktion fyller den? Behövs den?
Å kondingen som sitter paralellt med brytaren, vad gör den för nytta? Jag kommer nämligen ta bort brytaren... Behövs då kondingen?
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -
quote:Å kondingen som sitter paralellt med brytaren, vad gör den för nytta? Jag kommer nämligen ta bort brytaren... Behövs då kondingen?
Om du tänker ta bort brytaren bör du nog kortsluta den och då lär inte kondingen spela nån större roll
Förresten,varför ska du ta bort den?
quote: Fårlåt för en okunnig o kanske dum fråga, men vad gör den där runda svarta mojen på vänstra sidan (med en pil på diagramet) för något? Vad för funktion fyller den? Behövs den?
Det är en spole som funkar som ett nätfilter så den gör nog inget att ha kvar...