Tjena. Snabb fråga. Jag sitter och försöker komma underfull med hur rca-kontakterna skall kopplas. Bror min fick en CD-spelare med trasiga sådana av någon kompis, så jag köpte nya kontakter till honom idag på biltema, och skall nu (klockan är lite sent och han vill ha klart det fort ;) koppla / löda in dem.
Jag har studerat den gamla kontakten och där ser det ut som att skärm / yttre delen av rcan från både höger och vänster kanal går samman och är kopplat till både krätskortet och till chassit.
Så det är så jag gjort det nu. Testade som snabbast och detta fungerade bra, till synes iaf.
suveränt. Man tackar. Det är bra att fråga! Kan lägga ut bilder när jag kommit hem från jobbet. fula lödningar kanske. Men det är bara andra gången jag använder en lödkolv (penna?). (Förra gången så bytte jag en kondensator i ett trasigt wlan, soim nu funkar utmärkt!
Blir tyvärr inga bilder. Brorsans digitalkamera har åkt i golvet några gånger för mycket. Men det blev snyggt och låter. Vet inte hur mycket pengar jag vill lägga på hans stereo men hans lakritssnören måste jag nästan avliva.