HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hjälp med hämtning av högtalare (Norge)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2005/02/28 :  21:33:25  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message
Och hur stor är sannolikheten att tulltjänstemännen har koll på vad det är för högtalare? Du kan ju dra till med att det var ett par högtalare från Siba .

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/02/28 :  23:17:48  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Aton: Jag kör med en skrämseltaktik. Jag har sagt till bilen att, "börjar du krångla nu så åker du till tippen" sedan dess har jag inte haft något problem med bilden överhuvudtaget
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/02/28 :  23:52:37  Show Profile Send edison a Private Message
"Om jag säger, vid tullen, att det är mina högtalare som jag haft över till Norge för "en provlyssning" så gör jag ju inget brott genom att göra på detta viset, eller?"
-----------------------------------

Om du ljuger för mej eller tullen är sak samma - det är ett brott alldeles självklart, mot fullständigt självklara priniciper ( å kanske mot nån lag också...not sure ;-)

Köpa hifi från företag i Norge är som annan import - man åker på moms å tull, tråkigt men eg inget konstigt med det.

Köpte några högtalarelement på plats hos ELTEK när jag på hemväg från en semstersväng passerade Oslo för några år sen, och tänkte då knappt ens på detta med att tullen skulle kunna ha "invändningar" - men som för det mesta hände inget.

En annan gång köpte jag element av dem per post, och fick slanta tull, moms och nån skum postavgift bara för det var från Norge, men då hade ELTEK dragit av norska momsen först, så det blev ändå klart billigare än HiFikit (var då)


Vet inte alls hur det ställer sej med köp av beggat från privatperson, som andra sagt kolla om du vill vara säker på vad som skulle kunna hända OM du får stanna vid gränsen.

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2005/02/28 23:53:33
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/03/01 :  00:00:25  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Sanoj: Fick inget svar på min fråga: "Hur många känner du egentligen som blivit av med hifiprylar i tullen?? det lät som att du kände en del iaf."

quote:
Om du ljuger för mej eller tullen är sak samma - det är ett brott alldeles självklart, mot fullständigt självklara priniciper ( å kanske mot nån lag också...not sure ;-)


Så du tycker inte att jag ska ljuga och istället slanta upp med tull og mva? För det blir det även om prylarna är begangnade.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/03/01 :  00:19:29  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
§.17 Olagligheter - Detta är ett HiFiForum!
På HiFiForum.nu låter vi bli att sprida olagligheter, tex hur man smiter från tullavgifter vid import av varor.



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000