HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 gammal vinylspelare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MrOhm
Member

139 Posts

Posted - 2005/02/28 :  16:45:23  Show Profile Send MrOhm a Private Message
Jag har en gammal vinylspelare med märket Fisher från 80-talet och undrar om man kan skarva en ny kontaktuttag till den. Den har tidigare suttit i ett svingammalt kombi-system och får sin el direkt från förstärkare och inte från vägguttaget. Kontakten är ingen vanlig kontakt med andra ord. Räcker det att man skarvar ihop en ny han-kontakt eller behövs en transformator till den?

JonasV
Member

595 Posts

Posted - 2005/02/28 :  16:50:36  Show Profile Send JonasV a Private Message
Mina föräldrar köpte en paketlösning från Pioneer med en liknande lösning.
Den hade skivspelaren försörjd på 12 volt genom en enkel batterikontakt ( som brukar sitta i eliminatorer typ).

Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut.
Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2005/03/01 :  01:51:52  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Om det är som på Pioneer som JonasV säger så se till att kolla så att du får polariteten rätt om du kopplar in den till en eliminator...

Har själv kopplat en från Pioneer "åt fel håll" i brådska vilket ledde till att stabiliseringen i motorn gick åt pipan. Detta ledde såklart till att det inte gick att få rätt hastighet på skivtallriken.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2005/03/01 :  07:38:02  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
MrOhm: En sån har jag åxå haft!! Den levde inte nått lätt liv. Som mest kopplade jag 3 par högtalare till den.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

MrOhm
Member

139 Posts

Posted - 2005/03/02 :  13:46:08  Show Profile Send MrOhm a Private Message
Håller på o letar rätt på min digikamera så att jag kan ta en bild på vilken jag menar.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000