mangew: Hur har du ordnat med dämpning? De ser snygga ut men är det hårt ädelträ så finns risk för resonanser och överföring av vibrationer mellan golv och högtalare, eller?
Själv har jag varit helt inne på sandfyllda stativ... tänker jag fel?
Har ingen speciellt dämpning annat än bitar från tjock musmatta mellan stativ/högtalare. Ska väl egentligen ha SD kuddar eller spike/koner vad man nu föredrar för optimal dämpning. Stativet är gjort i 28mm bokskiva. Annars ska ju trä vara bra material sägs det, är ju ej magnetiskt osv. Sandfyllda stativ är väl också mest för att få tyngd i annars lättare stålkonstruktioner? Mina stativ väger om jag ej minns fel 12-13kg/st vilket är minst likvärdigt med de flesta sandfyllda.
Jag hade ATACAMA-stativ till mina JMLab stativare Electra 905 tidigare. Kostade ca 1500:- då. Fylldes med blästersand från närmsta byggvaruhus och fungerade utmärkt!
Annars är det en ärlig och bra person som säljer sina stativ här:
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem