Lindade aluminiumfolie om säkringen. Nu spelar det så fint så! Hade dock behövt något bättre till försteg. Min gamla JVC från 1700-talet får stå och vara underbart vacker (och lite skorrig) tills det finns grejor.
jo. det är självklart 100% sant. Och jag skall köpa rätt säkringar imorgon, det första jag gör.
Det var dock på inrådan av din kära kollega. Det är en väldigt temporär lösning. Bäst hade en termistor varit. Kondingarna verkar ge en liten strömspik när de är oladdade.
Hmm ... folien var kanske egentligen bara för att kolla att lytarna laddades upp och att rätt spänning uppnåddes efter regleringar och sånt... lite folie på några um tål inte mer än <1A och säkringen var väl klen för 200 000uF i starten.
Gött att det spelar!! Nya "riktiga" säkringar i morgon... lova! /esl
Innovare necesse est. Det är ännu häftigare utan baffel.
Första lyssningsintrycket är att det som först var basfattigt och lite dämpat växer, har lyssnat max någon timme nu, men det blir varmare och snabbare hela tiden. Diskanten är frissig, snabb och klar. Dock tror jag försteget distar diskanten när man skruvar upp lite (man kan / vill inte lyssna så högt med grannar man respekterar lite iaf). Hoppas detta bara är förstegsproblem.
Känslan att byggt det själv och höra det slår dock allt. Jag känder mig som kungen och gud i en person.