Author |
Topic  |
|
JonasV
Member

595 Posts |
Posted - 2005/03/02 : 10:40:24
|
Minns att jag hörde en Kompis Onkel Konkel skiva som barn Förutom att verka Lo-Fi så vill jag minnas att dom testad moraliska gränser ofta. Har någon exempel på Titlar från dom? Vem som legat på Billboard längst tid o så Ursäkta! Om detta ämne känns lika välkommet som en finne där bak så hoppas jag denna tråd självdör ganska snart... |
Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut. Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O |
Edited by - JonasV on 2005/03/02 11:18:30 |
|
AKA
Trancelover

616 Posts |
Posted - 2005/03/02 : 13:56:32
|
Runkböget Ferdinand heter en låt. |
 |
|
TBA
Member

290 Posts |
Posted - 2005/03/02 : 14:56:13
|
De har 2 plattor på cdon och en annan på bengans. |
 |
|
JonasV
Member

595 Posts |
Posted - 2005/03/02 : 15:42:36
|
Dööh! Finns dom, dom var alltså inte en dålig mardröm?
Kompisen, den rebelliske rikemanssonen brukade förstås digga Kristet Utseende också.
|
Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut. Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O |
 |
|
Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

8386 Posts |
Posted - 2005/03/03 : 20:46:34
|
Det må jag säga, jag trodde aldrig den gode Onkeln och hans tappra mannar skulle nämnas här på forumet |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
 |
|
MartinX
Member

431 Posts |
Posted - 2005/03/03 : 22:28:30
|
En Onkel kånkel skiva som jag kom ihåg när den kom ut hette "Kalle Anka suger pung" det kan ha varit 1990 eller 91 Jag fick låna den av en kompis och har den kopierad på kasett. Den fanns att köpa på Bengans men man fick fråga efter den(den låg inte ute i backarna ) Nu har jag sett den i begagnat affärer för 900kr! Skivetiketten hette "Tjockfet records"
Jag har hört en hög tidigare låtar från en annan skiva också bla en låt som hette Tarzan och guran och ett avsnitt där han försöker få en utvecklingsstörd person att upprepa könsord han säger, men jag har glömt vad skivan hette.
Musiken har mycket punkinfluenser/plagiat och han lider av totalt hämningslös homofobi och har konstiga aversioner mot bla Egon Kärrman och Hyland, skojar gärna med utvecklingsstörda och CP skadade. Han jämförs ofta med Eddie Meduza men Onkel Kånkel är mycket sjukare.
Om man för en stund kastar bort alla moraliska och politiskt korrekta filter man går omkring med så är Onkel Kånkel asgarv skitkul, en stund för man skall inte överdosera.
Dom CD som finns att köpa nu bla en julskiva som jag hört lite från verkar vara en stilla västanfläkt jämfört med dom riktiga släppen från 80-talet. |
"I bring you fear famin and pestilence" - C Montgomery Burns |
 |
|
Aton
Member

2048 Posts |
Posted - 2005/03/03 : 23:15:06
|
Onkel Kånkel sökning på Limewire gav ett 70-tal träffar. Temat är ganska givet, lååångt under bältet rakt igenom verkar det som. "Jag såg pappa suga tomten" och "Nu öppnas tusen horors hus" är väl två jullåtar, sen har vi nåt med Nassar och Führern också, men obs ingen hyllningslåt om man skall gå efter titeln som är alltför barnförbjuden för att nämnas här. Leif Loket Olsson har också kommit med på ett hörn i en av låttitlarna. Festligt att en sån här artists skivor kan säljas för 900 kr begagnat!!! |
 |
|
JonasV
Member

595 Posts |
Posted - 2005/03/03 : 23:28:43
|
Jag har prövat hålla mig neutral och stark hela tiden, för jag prövar mina krafter just nu Har väll gått från 2 postningar till ca 20 Intiativrika postningar per dag.
Men när jag läste Citatet "Kalle Anka Suger Pung" så SPRACK det. för jag kände så väl igen låten
Tur att vi mest spela Rollspel ihop, och då hos oss.
|
 |
|
Aton
Member

2048 Posts |
Posted - 2005/03/03 : 23:36:16
|
Du har alltså spelat rollspel med Onkel Kånkel??  |
 |
|
JonasV
Member

595 Posts |
Posted - 2005/03/04 : 02:11:23
|
Flåt "Aton" fick en glitch, menade Grannsonen till fabriksägaren.
Fakta: Ljusdals Trä i Tallåsen är nedlagt nu, det slutade med Legotillverkning åt IKEA.
|
Edited by - JonasV on 2005/03/04 04:49:12 |
 |
|
Toerne
Member

54 Posts |
Posted - 2005/03/05 : 15:00:00
|
Jag hörde gammal "vitmakt" musik av Ulf Ekberg (Ace of Base) Det var någon låt som lät otäckt likt Onkel Kånkel. Därför är jag helt övertygad om att Ulf Ekberg är med i Onkel Kånkel. :D Jag tror att www.flashback.se gav ut hans låtar på cd efter att Ekberg figurerat i kvällstidningarna.
Det roliga var att en av låtarna på skivan är ska, vitmakt musik och ska? (OT: Spelar inte dom bara skitig wannabepunk?) |
 |
|
JonasV
Member

595 Posts |
Posted - 2005/03/05 : 15:14:47
|
Toerne: Jag har också hört Några av Ulf Ekberg's "generande Misstag" då jag Ung bytte lite blandade MP3's, under ett LAN-Party.
Skulle inte alls förvåna mig om han haft en Hand med i Onkel Konkel's Band! I ena spåret Hyllade Han Fosterlandet med Tårdrypnde stämma och i andra hackade han på invandrarna. Jag lägger mig inte i vad dom gör så länge dom står för det dom gör och tar sitt Ansvar. Vi är ju bara Människor och lever i ständiga förändringar, det Kan ju vara ett av Ungdommens misstag? Fast visst blir man förbluffad över alla sätt vi använder sång och musik att Uttrycka sig
|
 |
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2005/03/11 : 23:58:27
|
Onkel är en skönt band att festa till. Helt klart perfekt partymusik. |
 |
|
Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts |
|
Hinken74
Member

1102 Posts |
Posted - 2005/03/12 : 23:44:34
|
Loket är inte med på nån Onkel Konkel skiva. Det är legenden Snorleif som gjort bla " Fyra bög och leif loket Ohlsson" (Fyra bugg och en coca cola...) samt " stänk ner mig med urin" ( Stone me into the groove).... :) |
Mvh/Henrik --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mitt system: Von Schveikert db99, Audio aero capitole Prestige SACD SE Octave V70 samt strömrenare från Agile
|
 |
|
Aton
Member

2048 Posts |
Posted - 2005/03/12 : 23:55:52
|
Märkligt att inte Disney fått korn på det omslaget. Det hade nog kostat "Tjockfet Records" en faslig massa stålar att "låna" Kalle Anka sådär... |
 |
|
Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts |
Posted - 2005/03/21 : 21:15:17
|
Har för mig att CP-Åke var en rätt svängig bit |
 |
|
Gurkan
Member

66 Posts |
Posted - 2005/03/21 : 21:54:47
|
    |
 |
|
Mikaell
Member

1046 Posts |
Posted - 2005/03/22 : 11:17:35
|
Jag såg dem live i GBG för nåt år sen.. En del grejer de har gjort tycker jag är "roligt" medans en del inte är så mkt att hänga i granen.
Onkel Konkels julskiva är klart bäst.
/Mikaell. |
 |
|
Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

8386 Posts |
Posted - 2005/03/23 : 23:46:59
|
Lagom till spelningen på Hultsfred -93 (tror jag det var) intervjuades Onkel och Eddie Meduza samtidigt i P3. Det var en upplevelse att höra vill jag lova... |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
 |
|
|
Topic  |
|