Här kan nog vibbarna skada inte bara ljudet. Hörseln skulle nog vid hälften av kraften gå ut genom nacken.. Vad är detta för något.. Finns en historia bakom detta "bygge"????
hmmmser ut som ett ordinärt PA-system, iaf sidolådorna... stora må dom vara men varför så extremt fula..?
Mindre än så här krävs om man nu "bara" vill skaffa tinnitus, det klaras nämligen av med avsevärt mindre investeringar... ;-(
SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300 (Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
vad jag vet så är det RCF L18P300 18" element som sitter i subbarna och lådorna är slutna på ca 120 liter styck. ska spela ner till ca 20 hz med över 120 dB vid den frekvensen. vet inte om dom använder någon korrigering till basarna men tror knappast det behövs med tanke på antalet. ska se om jag kan hitta sidan om bygget. vet att jag läste om detta system för inte så länge sen.