Är det någon som vet om det finns en skiva(cd) av Otis med den här låtuppställningen? Om det gör det skulle jag hemskt gärna vilja ha reda på var man kan få tag på den någonstans.
01.Respect 02.Try a little tenderness 03.Love man 04.Shake 05.Mr Pitiful 06.I can't turn you loose 07.Pain in my heart 08.You left the water running 09.My lover's prayer 10.Tramp 11.Sitting on the dock of the bay 12.(I can't get no)Satisfaction 13.My girl 14.Scratch my back 15.These arms of mine 16.Ain't no sunshine when she's gone 17.Midnight hour 18.I can see clearly now the rain is gone 19.Do you like good music 20.Mustang Sally 21.Papa's got a brand new bag 22.Son of a preacher man 23.Stand by me 24.Under the boardwalk 25.Knock on wood
"The very best of Otis Redding". Ett dubbelalbum. Låtuppsättningen på CD 1, fram t.o.m. låt 11 stämmer exakt med din lista. Detta album är att rekomendera. Innehåller enligt mitt tycke en samling av Otis bästa br//rr
Ja "the very best..." är helt klart en kandidat. Men om det finns att få tag på denna så blir jag ännu gladare. Men som sagt så har jag ännu inte hittat någon som har just den här. Ni förstår kanske att jag har den i ett "data-format":-) redan.
gooze: Om du gillar Otis Redding kanske du även skall lyssna på den relativt okände soulsångaren Howard Tate. Han har endast spelat in tre plattor och är mycket bra:
1. Howard Tate, Reaction från 1969 (den har jag inte skaffat ännu)
2. Howard Tate, Koch Records KOC-CD-8311 (ett Atlantic Recording bolag). Den här skivan är inspelad 1972 och gavs ursprungligen ut på LP hos Atlantic, SD 8303.
3. Howard Tate Rediscovered, utgiven 2003 på Private Music (ett ASCAP/BMI-bolag) nr. 82876-52692-2.
Alla tre skivorna kan köpas från Artist Direct (länken nedan) och rekommenderas för alla soulälskare. De två första kosta $10.99 / st och den tredje $15.99. Frakt och andra onödiga avgifter tillkommer.