HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 adidas reklam vilken låt?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2005/03/14 :  20:08:41  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
hej har ni sett adidas reklamen som ofta går på Z tv? jag undrar vilken låt de är som spelas och med vilken artist. Kan de vara stina nordenstam??
Tacksam för svar.
Mvh:
Kareem

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2005/03/15 :  20:12:08  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
ingen?? hmm folk brukar ha sådan koll...=(
jaja hoppas någon luskar ut det.
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2005/03/15 :  23:04:52  Show Profile Send gudmundsson a Private Message
google är din vän!

http://www.ipod.se/forum/archive/index.php/t-44714.html

quote:
2. Någon som vet vad låten som spelas i den nya Adidas-reklamen? Där en kille irrar runt i mörker, han drömmer, typ? Och så är det reklam för "intelligent" shoes, eller något sånt skit?

Klockren låt.
saxat från www.commercialbreaksandbeats.co.uk
Anybody know the music from this one? Where a man wakes up in bed at night, puts his adidas shoes on with blinky lights and goes for a bit of run, lighting up the streets as he goes. And there's a bear in it too.
svar:
I emailed adidas, and it turns out it was a specifically written composition by Karen O from the Yeah Yeah Yeahs.

så... vet inte om de va den låten du var ute efter men så ligger det till iaf..

Har själv varit nyfiken på vad låten heter och vem som har gjort den, och nu fick jag en anledning att leta runt lite. Hoppas att det hjälper lite iaf.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/15 :  23:10:15  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Jepp jag undrade också. Gillar den som bara den. Jag försökte maila Adidas och fråga.

Kom till ett formulär där man "kunde" välja vilken sorts fråga det var, eller vad den berörde. Något man var tvungen att göra för att kunna skicka frågan..

Men det enda valet de hade att välja mellan var "Select a category".
Så det gick juh som det gick med det.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2005/03/16 :  09:37:14  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
tusen tack...
jo ska väl googla lite mer i framtiden då..
ha de bra...
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2005/03/16 :  09:48:13  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
http://www.boardsmag.com/screeningroom/commercials/1586/

där kan man se reklamen, för er som undrar vad vi pratar om..=)
Go to Top of Page

Anders.P
Starting Member

5 Posts

Posted - 2005/03/20 :  00:20:25  Show Profile Send Anders.P a Private Message
Låten heter "Hello Tomorrow" och är skriven speciellt för reklamen och finns därför inte på någon skiva, enligt mina källor. Man får väl hoppas att den släpps i framtiden.

"Yeah Yeah Yeahs" har, för övrigt, släppt en skiva som heter "Fever To Tell" och som sägs vara bra. Har inte hört den själv, men den kanske kan vara värd att lyssnas på. Kostar bara 79kr på CDON.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000