jag funderar på att köpa ny förstärkare om ca. ett år.(när det finns lite mker klirr i kassan) någon som har något bra förslag på en beg, i 10 000 kr klassen???
Primare I21 kanske? Eller Rotel RA-1062 för lite mer kraft, men något mindre finess. Finns fler alternativ men dessa två är ett par av de bästa enligt mig (har lyssnat på bägge).
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Menar du begagnat i 10 kkr-klassen? (Mattes förslag ligger ju strax under 10 i nypris).
Ett säkert kort med begpris kring 10 papp är Primare A30. Eller kanske du kan hitta någon Musical Fidelity eller liknande eller t.o.m. någon äldre Krell eller Accuphase... NAD S300 verkar också många gilla.
Vad för övrig utrustning ska stärkaren matchas med?
ICE modulerna inkluderade i samma låda som ett bra försteg och vips - 250 watt ur en enkel och snygg låda.
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Beggat är bra, för det är i allmänhet billigt! Tänk bara på ett par saker, och det oavsett nytt eller beggat. Köp en stärkare av modern konstruktion, microswitchar eller reläer. Inga mekaniska omkopplare, det blir bara en massa skrap och glapp i dem efter ett tag. Detta gäller även svindyra grejor. Jag har, och gillar, Linn men det finns naturligtvis massor av annat som är bra. Accuphase är lite bortglömt, men väldigt välbyggt och neutralt.